فاکورهای تعیین قیمت تابلوسازی

عوامل تعیین کننده "قیمت تابلوسازی"

اگر قصد سفارش و خرید انواع تابلو برای معرفی و تبلیغ کسب و کار خود را دارید، احتمالا برای برآورد هزینه و اطلاع از قیمت های تابلوسازی سرگردان خواهید شد، چرا که خدمات ساخت تابلو‌های تبلیغاتی از جمله خدماتی است که قیمت ثابتی برای آن تعریف نشده است و موارد بسیار زیادی بر قیمت نهایی محصول تأثیر‌گذار می‌باشند. به همین جهت تعیین قیمت تابلوسازی مبحث بسیار پیچیده ای می باشد. قبل از همه چیز باید بدانید که کیفیت یک محصول ارتباط مستقیمی با قیمت آن دارد و هر چه بیشتر برای محصول خود هزینه کنید، کیفیت بهتری نیز خواهد داشت. همچنین توجه داشته باشید که سلیقه و کیفیت فنی تابلوساز در زیبایی و کیفیت ساخت تابلوی تبلیغاتی تأثیر بسیار زیادی دارد، ما در این مقاله کوتاه بصورت خلاصه اطلاعات لازم و کافی در این زمینه را در اختیارتان قرار میدهیم تا با آگاهی کاملتری بتوانید تابلوی مناسب، مطابق با کسب و کار، سلیقه و بودجه مدنظرتان را انتخاب کنید و سفارش دهید. از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت تابلوسازی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• ورق‌های پلکسی

ورق پلکسی گلاس
plaxi-glass
ورق پلکسی

پلکسی نوعی ورق پلاستیکی شفاف می‌باشد که قابلیت عبور نور از خود را دارد. معمولاً از ورق‌های پلکسی برای نمای حروف در تابلو‌ چلنیوم و تابلو‌های ساخته شده از پلکسی استفاده می‌شود. ورق‌های پلکسی در ضخامت، طرح و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و بسته به ضخامت، طرح و رنگ ورق‌های پلکسی، قیمت ورق‌های پلکسی متفاوت خواهد بود. در برخی از روش‌های ساخت تابلو تبلیغاتی مانند تابلو چلنیوم پلکسی دوبل و تابلو چنلیوم الماسی ممکن است حجم زیادی از ورق‌های پلکسی استفاده شود و در نتیجه قیمت کار شما هم بالاتر رود.

• لبه‌ی حروف

تابلو حروف برجسته ایوان
تابلو حروف برجسته شهروند

اندازه‌ی لبه حروف نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در میزان برجستگی کلمات دارد، هر چقدر لبه حروف بلند‌تر باشد حروف شما برجسته‌تر خواهند بود و در نتیجه تابلوی شما زیباتر خواهد بود. معمولاً از نوار‌های پلکسی و چلنیوم برای ساخت لبه حروف استفاده می‌شود (نوار‌های چلنیوم به دلیل زیبایی و طول عمر بالاتر امروزه بیشتر مورد توجه تابلو ساز‌ها و مردم قرار می‌گیرد). معمولاً این لبه‌های برجسته در اندازه‌های 7،9 و 11 سانتی‌متری تولید می‌شوند. بسته به مقدار برجسته بودن کلمات و نوع متریال مورد استفاده برای برجسته کردن کلمات (پلکسی یا چلنیوم)، قیمت نهایی سفارش شما متغیر خواهد بود.

• پشت تابلو

معمولاً برای قسمت پشت تابلو‌های تبلیغاتی از موادی مانند ورق‌های پی وی سی، ورق‌های کامپوزیت و چوب ترموود استفاده می‌شود که در زیر در خصوص این متریال توضیحات مختصری داده شده است.

•• ورق‌های پی‌وی‌سی

یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین مواد برای ساخت زیر ساز تابلو‌های تبلیغاتی پی‌وی‌سی است. ورق‌های پی‌وی‌سی در قطر‌های 8 و 10 میلی‌متر در بازار موجود می‌باشند که بسته به قطر آن‌ها قیمت این ورق‌ها نیز متغیر است.

•• چوب ترموود

تابلو ترموود
نمونه تابلو ترمود

چوب ترموود یکی از فرآورده‌های چوبی است که از آن برای زیرساز حروف برجسته در صنعت تابلوسازی بسیار استفاده می‌شود.

•• ورق‌های کامپوزیت

نمونه کاربرد کامپوزیت در تابلوسازی3
نمونه کاربرد کامپوزیت در تابلوسازی2
نمونه کاربرد کامپوزیت در تابلوسازی1

این متریال از ترکیب دو یا چند ماده مختلف ساخته می‌شود. ورق‌های کامپوزیت دارای دو لایه آلومینیومی هستند و لایه خارجی این ورق‌ها توسط رزین اپوکسی و یک لایه PVDF پوشانده شده است. قیمت زیرساز تابلو یکی دیگر از عوامل مهم و تعیین‌کننده قیمت نهایی تابلو می‌باشد، معمولاً قیمت ورق‌های کامپوزیت از سایر زیرساز‌ها بیشتر می‌باشد.

• لامپ‌های ال ای دی و اس‌ام دی

جهت نور پردازی داخل تابلو‌های تبلیغاتی از ال ای دی‌ها و بلوک‌های اس‌ام دی استفاده می‌شود. امروزه استفاده از بلوک‌های smd به جای لامپ‌های ال ای دی در بین تابلوساز‌ها بسیار مرسوم می‌باشد. بلوک‌های smd در دو مدل تک رنگ و فول کالر در بازار موجود می‌باشند که نوع معمولی این بلوک‌ها ضد آب نمی‌باشند و معمولاً در فضا‌های بسته از آن‌ها استفاده می‌شود، اما نوع ضد آب این بلوک‌ها را می‌توان در هر محیطی استفاده کرد.

• منبع تغذیه

منبع تغذیه وسیله‌ای است که وظیفه آن تبدیل ولتاژ برق شهری به ولتاژ مورد نیاز (معمولاً 12 ولت) برای روشنایی تابلو‌های برق می‌باشد. طبیعی است که هر چقدر تابلوی تبلیغاتی شما بزرگتر باشد به منبع تغذیه بزرگتری نیاز دارید. منبع تغذیه در برند‌ها و کیفیت‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشند که استفاده از نوع باکیفیت و بی‌کیفیت منبع تغذیه بر قیمت نهایی تابلو تأثیر زیادی دارد.

نمونه حروف چنلیوم درشت2
نمونه حروف چنلیوم درشت1

• قطر قلم

یکی از مواردی که تأثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی تابلو دارد، اندازه قطر قلم حروف است. قطر قلم به ضخامت هر نوشتار گفته می شود که بنا بر سایز و فضای مورد استفاده متفاوت خواهد بود . هر چقدر قطر قلم بیشتر باشد به طبع قیمت تابلو نیز افزایش پیدا می‌کند. به دلیل آنکه مقدار متریال های مصرفی اعم از پلکسی، اس ام دی، چنلیوم، پی وی سی و … به نسبت بیشتر خواهد بود

• نوع نوشتار

نوشته‌های روی تابلو‌های تبلیغاتی معمولاً به دو صورت دستی و یا استفاده از برش‌های لیزری نوشته می‌شوند. اگر نوشته‌های طولانی و یا خط نوشتاری سخت باشد معمولاً فرآیند نوشتن حروف تابلو با استفاده از دستگاه‌های برش لیزری انجام می‌شود. هزینه کارکرد این دستگاه‌ها به صورت دقیقه‌ای می‌باشد و هرچقدر که تابلوی شما بزرگتر و یا طرح نوشته شما ریزه کاری‌های بیشتری داشته باشد قطعاً هزینه‌های نهایی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

جمع‌بندی

معمولاً هزینه‌ها و قیمت تابلو‌های تبلیغاتی به سه فاکتور اصلی متراژ تابلوی تبلیغاتی، قطر و اندازه نوشته‌های تابلو و نوع طرح تابلو تبلیغاتی بستگی دارد. علاوه بر فاکتور‌های اصلی که در بالا به آن اشاره شد، وجود برخی آپشن‌ها و امکانات مانند استفاده از نور پس زمینه، پلکسی‌های آیینه‌ای، نور‌های 7 رنگ (RGB)، پلکسی‌های دوبل، پانچ پلکسی، پانچ لبه‌های حروف و استفاده از نور نئون برای دور تا دور نوشته‌ها بر قیمت نهایی محصول تأثیر‌گذار است.

از همراهی شما عزیزان تا انتهای این محتوا بسیار سپاسگزاریم، امید داریم که مطالعه این محتوا برای شما مفید بوده باشد. اگر در این زمینه سوالی دارید میتوانید در بخش نظرات آنرا مطرح کنید یا با شماره های 09121390129 و 02632570000 و 02632570001 و 02632570002 و 02632570003 با کارشناسان مجموعه تابلوسازی هامن تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.